KIJKCIJFERS WEEK 50/1998 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De publieke landelijke tv-stations behaalden in week 50/1998 gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 39,6 %. Op maandagavond haalde Nederland 1 haar hoogste marktaandeel (18,3 %), dankzij o.a. 'Opsporing Verzocht' (AVRO), 'De Stoel' (NCRV) en 'Taxi' (NCRV). Op woensdagavond haalde Nederland 2 haar hoogste marktaandeel (32,4 %) dankzij o.a. de uitzending van de voetbalwedstrijden FC Porto - Ajax en PSV - Benfica. Nederland 3 haalde haar hoogste marktaandeel op zaterdagavond (20,1 %) door o.a. 'Oppassen', 'Het Lagerhuis', 'Unit 13' en 'Kopspijkers' (VARA) tezamen met NOS-Studio Sport. RTL 4 haalde het hoogste marktaandeel op dinsdagavond (22,8 %), dankzij o.a. 'Wolff',' Staatsloterijshow' en 'Pilot Night: Toi Toi Toi'. RTL 5 Nieuws & Weer haalde haar hoogste marktaandeel op dinsdagavond (4,9 %) dankzij o.a. de speelfilm 'Colors'. SBS 6 haalde het hoogste marktaandeel op maandagavond (16,6 %), dankzij o.a. de speelfilm 'Jumanji' en 'Sport'. Veronica haalde haar hoogste marktaandeel op dinsdagavond (11,1 %), dankzij o.a. de speelfilm 'Good Morning Vietnam' en de actiefilm 'Streetwise'. TV 10 haalde op maandagavond haar hoogste marktaandeel (1,5 %) en TMF haalde op vrijdag- en zaterdagavond haar hoogste marktaandeel (0,9 %). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Marktaandeelcijfers hebben betrekking op het tijdvak 18:00-00:00 uur. Deze gegevens zijn afkomstig uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door bureau Intomart in opdracht van NOS, STER en IP. Met dank aan NOS-KLO. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Top 10 Meest bekeken programma's
(1 % Kijkdichtheid staat voor 140.240 kijkers van 6 jaar en ouder.) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Top 10 Best gewaardeerde programma's
(Van programma's die een kijkdichtheid lager dan 2 % hebben, wordt geen waarderingscijfer gegeven. De commerciële zenders later de waardering niet meten.) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||