|
KIJKCIJFERS WEEK 10/1999
|
De publieke landelijke tv-stations behaalden in week 10/1999
gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel (24 uur) van 40,2 %. 's Avonds (18:00-00:00
uur)behaalde Nederland 1 op maandag haar hoogste marktaandeel (19,8 %),
dankzij o.a. 'Tussen Kunst en Kitsch' (AVRO), 'Taxi', 'De Rijdende Rechter',
(beiden NCRV) en 'Sonneveld over Sonneveld (KRO). Op zondagavond haalde
Nederland 2 haar hoogste marktaandeel (32,1 %) dankzij o.a. 'NOS-Studio
Sport', en 'Nationaal Songfestival' (NOS). Nederland 3 haalde haar hoogste
marktaandeel op zaterdagavond (20,6 %) door o.a. 'Spijkertijd' (VARA),
'Het Lagerhuis' (VARA) en het blok NOVA (NPS/VARA) en NOS-Studio Sport.
RTL 4 haalde haar hoogste marktaandeel op donderdagavond (22,1 %), dankzij
o.a. 'Kans van je leven' en 'Westenwind'. RTL 5 haalde haar hoogste marktaandeel
op woensdagavond (9,6 %) dankzij o.a. de voetbalwedstrijd t.g.v. Johan
Cruijff (Barcelone-'Wereldelftal'). Net 5 haalde haar hoogste marktaandeel
op dinsdag-, donderdag en zondagavond (3,1 %), dankzij o.a. 'Millenium',
'Weird Weekends' (dinsdag), de speelfilm 'Intersection' (donderdag), de
serie 'Hornblower' en de speelfim 'Devil in a Blue Dress' (zaterdag). SBS
6 haalde haar hoogste marktaandeel op woensdagavond (16,8 %), dankzij o.a.
de voetbalwedstrijd 'Feyenoord-Vitesse' en de samenvatting van de voetbalwedstrijd
'Chelsea-Manchester United'. Veronica haalde haar hoogste marktaandeel
op vrijdagavond (11,3 %) dankzij o.a. de serie 'Flodder', de speelfilm
'The Last Boy Scout' en 'Van Lichte Zeden'. FOX haalde haar hoogste marktaandeel
op donderdagavond (1,3 %), dankzij o.a. de speelfilm 'Bushwacked'. TMF
haalde op woensdag-, donderdag- en zondagavond haar hoogste marktaandeel
(0,8 %). |
Omroep |
Marktaandeel
24 uur |
Nederland 1 |
11,3 % |
Nederland 2 |
18,6 % |
Nederland 3 |
10,3 % |
RTL 4 |
17,1 % |
RTL 5 |
3,2 % |
Net 5 |
2,3 % |
SBS 6 |
9,4 % |
Veronica |
7,2 % |
FOX & FOX Kids |
1,3 % |
FOX (enkel 's avonds) |
0,9 % |
The Music Factory (TMF) |
0,9 % |
KinderNet |
0,5 % |
VRT-TV 1 |
1,3 % |
VRT-Ketnet/Canvas |
1,2 % |
Eurosport |
0,7 % |
MTV |
0,3 % |
The BOX |
0,1 % |
Discovery Channel NL |
1,1 % |
National Geographic Channel NL |
0,3 % |
Cartoon Network NL |
0,7 % |
Regio totaal |
1,6 % |
BBC 1 |
0,7 % |
BBC 2 |
0,5 % |
ARD (Duitsland 1) |
1,2 % |
ZDF (Duitsland 2) |
0,4 % |
WDR |
0,3 % |
RTL |
0,3 % |
TV 5 Europe |
0,1 % |
RAI Uno |
0,1 % |
Overige zenders |
2,7 % |
Marktaandeelcijfers hebben betrekking op het tijdvak 00:00-24:00 uur, met
de kijkersgroep ouder dan 6 jaar. Deze gegevens zijn afkomstig uit het
Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door bureau Intomart in opdracht
van NOS, STER en IP. Met dank aan NOS-KLO. |
Top 10 Meest bekeken programma's
Nr |
Dag |
Datum |
Programma |
Omroep |
kdh |
aantal
kijkers |
1 |
zo |
14-03 |
Journaal 20:00 uur |
NOS |
23 |
3.210.000 |
2 |
zo |
14-03 |
Studio Sport I |
NOS |
17 |
2.410.000 |
3 |
ma |
08-03 |
Goede Tijden, Slechte Tijden |
RTL 4 |
16 |
2.220.000 |
4 |
zo |
14-03 |
Toen was geluk nog heel gewoon |
KRO |
12 |
1.710.000 |
5 |
zo |
14-03 |
Nationaal Songfestival |
NOS |
12 |
1.675.000 |
6 |
vr |
12-03 |
Baantjer |
RTL 4 |
12 |
1.630.000 |
7 |
ma |
08-03 |
Tussen Kunst en Kitsch |
AVRO |
12 |
1.615.000 |
8 |
za |
13-03 |
Surpriseshow |
RTL 4 |
11 |
1.575.000 |
9 |
di |
09-03 |
Het zonnetje in huis |
RTL 4 |
11 |
1.550.000 |
10 |
zo |
14-03 |
Ook dat nog |
KRO |
11 |
1.545.000 |
(1 % Kijkdichtheid staat voor 140.240 kijkers van 6 jaar en ouder.) |
Top 10
Best gewaardeerde programma's
Nr. |
Dag |
Datum |
Programma |
Omroep |
waardering |
1 |
za |
13-03 |
Wildlife |
EO |
8,0 |
2 |
vr |
12-03 |
E.R. |
AVRO |
7,9 |
3 |
ma |
08-03 |
Sonneveld |
KRO |
7,9 |
4 |
za |
13-03 |
Nederland zingt |
EO |
7,8 |
5 |
do |
11-03 |
Spel zonder grenzen |
TROS |
7,7 |
6 |
di |
09-03 |
Oud Geld |
AVRO |
7,7 |
7 |
di |
09-03 |
Intensive Care |
EO |
7,7 |
8 |
zo |
14-03 |
WK Schaatsen |
NOS |
7,6 |
9 |
ma |
08-03 |
Tussen Kunst & Kitsch |
AVRO |
7,5 |
10 |
za |
13-03 |
Spijkertijd |
VARA |
7,5 |
(Van programma's die een kijkdichtheid lager dan 2 % hebben, wordt geen
waarderingscijfer gegeven. De commerciële zenders later de waardering
niet meten.) |
|
|